نکات مهم در پایان نامه برق
نوشته شده توسط : edex

پایان نامه نویسی نهایی ترین مرحله برای کسب مدرک تحصیلی است که بعد از تحقیق درباره یک موضوع خاص صورت می گیرد.

در رشته مهندسی برق رشته و گرایش های متعددی همچون گرایش های اصلی قدرت، کنترل، مخابرات، مهندسی پزشکی و الکترونیک و دارای گرایش های فرعی  مکاترونیک و راه آهن برقی و چند گرایش دیگر وجود دارد ازجمله نکات مهم و ضروری در نگارش پایان نامه محتوای علمی بالا درمتن می باشد به روزبودن واستفاده از مقالات علمی روز دنیا و کتب درسی لاتین مرتبط با مهندسی برق باعث بالابردن کیفیت پایان نامه خواهد شد. بعد از ادامه تحصیل و دوره نظری حالا نوبت به انجام پایان نامه و انتخاب موضوع می باشد. برای اینکه دارای پایان نامه ای با کیفیت و در خور توجه داشته باشیم باید نکات زیر را در آن رعایت نمائیم از جمله:

سعی کنید پایان نامه خود را با ترتیب و نظم بنویسید تا دچار سردرگمی نگردید از مقدمه و نگارشی درمورد کلیت و تاریخچه کار تحقیقاتی اغاز کنید و سپس براساس فصل بندی که در نظر دارید شروع کنید مقدمه و چکیده و اصول نگارشی راحتما رعایت نمائید.

 

در بیشتر مباحث و موضوعات تحقیق رشته برق از فرمول های بسیاری استفاده می شود باید این نکته را یادآورشد فرمول نویسی و قواعد جاگذاری آن در هر فرمت دانشگاهی تفاوت دارد سعی کنید ابتدا فرمت های لازمه را از دانشگاهتان دریافت و مطالعه نمائید تا اضافه کاری و یا دوباره کاری نداشته باشید.

کارهای آزمایشگاهی را با عجله و سطحی انجام ندهید چون باعث می شود دچار خطا شوید و بازه زمانی را را از دست دهید چند بار تست و گرفتن نتایج مختلف و یا اشتباه شاید خیلی دور از ذهن نباشد ولی این نباید باعث ناامید شدن شما شود در رشته مهندسی برق که بیشتر با ابزارآلات و مدارای الکترونیکی به طور کلی سخت افزار و نرم افزار های کامپیوتری می باشد خطای انسانی زیاد است و امکان بروز خطا در بیشتر مراحل وجود دارد ولی لزوما برای به حداقل رساندن آن سعی کنید با آرامش و تحقیق کامل آنرا انجام دهید. بهتر است  روش آزمایش و مشاهدات خود را بنویسید.

بین هدف کلی با اهداف جزئی پایان نامه خود تفاوت قایل شوید از نگارش اهداف به شکل دستوری و به شکل فرضیه یا سوال مطرح کنید در مورد اهداف کلی توضیح دهید و اهداف جزئی پایان نامه را به آن ربط دهید. لزوما نیازی به توضیحات و توصیف کامل ابزارالات مورد استفاده و یا موارد جزئی که نقش خاصی در اجرای کار شما ندارد نیست. بلکه اجسام ابزاری را توصیف کنید که در حال طراحی آن هستید و یا نقش جدیدی در آن اعمال نموده اید. اصولا در پایان نامه های برق آزمایشات زیادی هستند که قبلا تست و انجام شده است و شما می توانید از نتایج آن استفاده کنید پس لزوما نیازی نیست که همان آزمایش را شما تکرار کنید و بهره برداری از چکیده و نتایج آزمایشات آن می توانید در پیش برد کارتان استفاده نمائید. اما چناچه مبحث نو و جدیدی را مطرح کرده اید آن را به اثبات برسانید.

در نگارش و تدوین گفتاری دقت کنید. ترتیب دهی و نظم دهی در هر فصل را رعایت نمائید از کلیات به سمت جزئیات بروید و در تیتر بندی های نوشتاری ارتباط دهی با فصل مربوطه را داشته باشید.

لزوم داشتن یه مقاله در حد مجلات و ژورنال های معتبر داشتن پایان نامه خوب و با کیفیت می باشد.

 

منبع: نکات مهم در پایان نامه برق




:: برچسب‌ها: پایان نامه برق , پایان نامه , انجام پایان نامه , نکات پایان نامه برق , رشته مهندسی برق ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: